
Učiteljski fakultet na 3. MUZZA tjednu znanosti
Treće izdanje MUZZA tjedna znanosti pod nazivom „Open mind“ održano je od 12. do 14. travnja 2024. u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu, a Učiteljski fakultet se po prvi puta uključio kao jedna od 26 sastavnica Sveučilišta koje su svojim programima doprinijeli popularizaciji znanosti i umjetnosti. Posjetitelji su imali mogućnost sudjelovati u više od 100 radionica i programa koji su obuhvaćali aktivnosti s različitih znanstvenih područja, a Učiteljski fakultet prezentirao je programe „Glazba i znanost“ te „Stol prirodoslovaca“.
Također, potrebno je istaknuti da je poseban umjetnički program na otvorenju, kao i koncertnu večer prvoga dana održavanja manifestacije, priredio akademski zbor našega fakulteta – UFOVCI pod vodstvom dirigentice i više predavačice Diane Atanasov Piljek, uz umjetničku suradnju Nikole Sebastiana Jambrošića, prof.
U okviru programa „Glazba i znanost“, 13. travnja 2024. održan je panel pod nazivom „Umjetna inteligencija i glazba“, koji su vodile doc. dr. sc., mr. art. Tamara Jurkić Sviben i doc. dr. sc. Martina Mičija Palić, a sudionici su bili prof. dr. sc. Romana Matanovac Vučković (Pravni fakultet), izv. prof. dr. sc. Ana Sović Kržić (FER) i doc. dr. sc. Marko Đurasević (FER). Ovaj panel otvorio je temeljitu raspravu o transformacijskoj moći umjetne inteligencije u svijetu glazbe, razmatranjem aspekata kreativnosti, etičnosti i intelektualnog vlasništva.
Program „Glazba i znanost“ obuhvaćao je i prezentiranje interaktivnih izložaka te radionice, koje je sa studentima Učiteljskoga fakulteta priredio Nikola Sebastian Jambrošić, a bile su zastupljene teme pod nazivom „Tajne zvuka“, „Svakodnevna simfonija“, „Glazba na dlanu – zasviraj i ti!“, „Zvuk u službi tehnologije i tehnologija i službi zvuka“, „Dodir budućnosti: AI i umjetnost zvuka“ i dr.
Drugi program pod nazivom „Stol prirodoslovaca“ priredili su dr. sc. Darinka Kiš-Novak i predavač Andrija Večenaj, kao svojevrstan amalgam područja prirodnih znanosti i likovne umjetnosti. Izloženi postav sadržavao je kolekciju raznovrsnih preparata, uzoraka, alata i eksperimenata koji su djecu zainteresirali za čuda prirode. Naglasak je bio na stvaranju ambijenta u kojem vlada neposredan doticaj djece s fizičkim prirodnim izlošcima; taktilno, vidom, sluhom, opipom i okusom, izbjegavajući elektroniku, ekrane, digitalne tehnologije i sl. Na ovom putu upoznavanja, s djecom su se družili studenti odgojiteljskog i učiteljskog studija, a uz neposredan kontakt s fizičkim prirodnim izlošcima (eksponati, artefakti, predmeti, crteži, primjerci) u svijet izrade tragova, staništa, opažanja promjena u svijetu prirode djecu uvodi upravo likovni pristup.
Sudjelovanje Učiteljskog fakulteta u okviru 3. MUZZA tjedna znanosti prikazalo je interdisciplinarnost naših programa koji objedinjuju znanstveni i umjetnički aspekt, a uspješna realizacija, umnogome je počivala na nezaobilaznom doprinosu naših studenata i inicijativi Studentskoga zbora.