Najčešća pitanja – studentska služba
- Koje je radno vrijeme studentske službe?
- ZAGREB
Rad sa strankama: ponedjeljak-petak: 8:30 – 10:00 i 12:00 – 13:30 sati, četvrtkom: 15:00 – 18:00 sati
Prva subota u mjesecu je radna – rad sa strankama subotom: 08:00 – 12:00 sati
Telefonske informacije: 11:00 – 12:00 sati
- PETRINJA
Rad sa strankama: ponedjeljak-petak: ponedjeljak-petak, 10:00 – 13:00 sati
Prva subota u mjesecu je radna – rad sa strankama subotom: 9:00 – 13:00 sati
Telefonske informacije: 9:00 – 10:00 sati
- ČAKOVEC
Rad sa strankama: ponedjeljak-petak: 10:30 – 13:30 sati
Prva subota u mjesecu je radna – rad sa strankama subotom: 08:00 – 12:00 sati
Telefonske informacije: 09:30 – 10:30 sati
U slučaju promjene radnog vremena korisnike obavještavamo putem mrežnih stranica fakulteta.
- Kako mogu kontaktirati studentsku službu?
Broj telefona: 01/6327-309; 01/6327-310; 01/6327-311
Broj telefona: 099/2100-404
Broj telefona: 040/370-004; 040/370-003
- Koji su uvjeti za upis više godine?
- Uvjet za upis u 2. godinu studija je ostvareno minimalno 50 ECTS bodova.
- Uvjet za upis u 3. godinu studija su položeni svi ispiti s 1. godine studija i ostvareno minimalno 50 ECTS bodova s 2. godine studija.
- Uvjet za upis u 4. godinu studija su položeni svi ispiti s 2. godine studija i ostvareno minimalno 50 ECTS bodova s 3. godine studija.
- Uvjet za upis u 5. godinu studija su položeni svi ispiti s 3. godine studija i ostvareno minimalno 50 ECTS bodova s 4. godine studija.
- Kako se obavlja upis u višu godinu studija?
- Upis u više godine obavlja se online, prema sljedećim koracima:
- studenti se u više godine upisuju putem STUDOMATA (omogućen je pristup sa vlastitih računala)
- uplatiti troškove upisa u iznosu od 27 eura (svi studenti) i uplatiti troškove školarine – prema izračunu iz Studomata
- ispuniti Upisni list na poveznici https://www.ufzg.hr/form/?page=ul i dodati potvrde o uplatama kao privitak dokumentu (potvrde o uplatama: upisnina 27 eura (svi studenti), školarina (svi izvanredni studenti i redoviti ukoliko imaju troškove školarine – vidjeti u Studomatu kod upisa koliki je trošak školarine), troškove Stručno-pedagoške prakse (samo izvanredni studenti prijediplomskog studija RPOO – za 2. godinu studija 132,72 eura; za 3. godinu studija 132,72 eura)). Dokaz o uplati mora biti poslan kao slika ili PDF. Bez stavljenog privitka sa svim potrebnim uplatama na kojem se jasno vidi datum izvršenja transakcije upis se neće moći obaviti!
- Nakon što završite proces, sve automatski stiže u studentsku službu. Tek nakon što studentska služba provede upis, u Studomatu će vam biti naznačeno da je upis obavljen u cijelosti.
- Studenti koji upisuju apsolventsku godinu, upis obavljaju na isti način.
- Studenti koji upisuju ponavljanje godine, upis obavljaju na isti način (naknadno dolaze u studentsku službu upisati kolegije s više godine ako imaju uvjete za to).
- Studenti koji se ne mogu sami upisati preko Studomata radi uvjetovanih kolegija, trebaju ispuniti Upisni list i u privitak dodati troškove upisa, nakon toga osobno doći u studentsku službu obaviti upis.
- Kako se vrši plaćanje prema ECTS bodovima pri upisu u višu godinu?
Uvjeti pri plaćanju školarine kod upisa u višu godinu se razlikuju od samih uvjeta za upis, što znači jedni su uvjeti za upis (objašnjeno kod pitanja 1.), a drugi su uvjeti za plaćanje i oni su sljedeći:
- Student koji u prethodnoj akademskoj godini iz položenih ispita ostvari 55 ECTS bodova ili više (položeni ispiti iz predmeta tekuće akademske godine + položeni ispiti iz eventualno preostalih ispita prethodne godine studija i položeni ispiti iz upisanih predmeta više godine studija, tzv. „parcijala“), oslobođeni su plaćanja participacije, znači radi se o zbroju svih ispita položenih tokom te akademske godine, neovisno u kojoj godini studija se taj ispit prema Redu predavanja nalazi, odnosno bitno je da je ostvareno minimalno 55 ECTS bodova u toj akademskoj godini, bez obzira s koje studijske godine je položeni
- Studenti koji su u prethodnoj akademskoj godini ostvarili 30 (uključivo) ili više i 54 (uključivo) ili manje ECTS bodova obvezni su participirati u troškovima studija na način da se visina školarine obračunava množenjem broja ponovno upisanih tj. nepoloženih ECTS bodova iz prethodne akademske godine u iznosu 15,93 €
- Studenti koji su u prethodnoj akademskoj godini ostvarili manje od 30 ECTS bodova plaćaju maksimalan iznos participacije.
Primjer:
Ako netko npr. ostvario pravo na upis u 2. godinu studija ostvarivši 52 ECTS boda, on ima uvjete za upis u višu godinu (jer ima više od 50 ECTS bodova), ali mora platiti školarinu jer ima manje od 55 ECTS bodova i plaća tako da plaća razliku do ukupno upisanih, a nepoloženih ECTS bodova, znači ako je u 1. godini upisao/la 60 ECTS bodova plaća razliku od 8 ECTS bodova (60 upisanih ECTS bodova – 52 ostvarena ECTS boda = 8 neostvarenih ECTS bodova).
Apsolventi
- Redoviti studenti – apsolventi („apsolventska godina“) plaćaju participaciju za troškove studija proporcionalno broju neostvarenih bodova iz nepoloženih ispita i diplomskog /završnog rada (vrijedi za ak. godinu 2023./2024. – Odluka se donosi svake godine u srpnju za sljedeću akademsku godinu – pratiti web stranicu Fakulteta).
- Izvanredni studenti – apsolventi sami snose troškove upisa u „apsolventsku godinu“ i to 50% od maksimalno utvrđene participacije.
- Ponavljanje godine
- Student koji nije stekao pravo na upis u višu godinu studija ponavlja godinu – svaka godina može se ponavljati samo jednom.
- Student je dužan upisati godinu studija koju ponavlja u sljedećoj akademskoj godini.
- Kada ponavlja godinu studentu se može odobriti upis i pojedinih predmeta iz više godine studija (sukladno studijskom programu) samo ukoliko je položio sve ispite s prethodne studijske godine.
Primjer 1.:
Student/ica je na drugoj godini studija stekao/la 48 ECTS bodova, položio/la je sve ispite s prve godine.
Upisuje ponavljanje druge godine studija (svih nepoloženih kolegija s druge godine) ali može upisati i 48 ECTS bodova s treće godine studija.
- U slučaju da student upisuje kolegije s više godine studija, treba pripremiti popis kolegija koje želi upisati i doći u studentsku službu upisati kolegije.
Primjer 2.:
Student je na drugoj godini studija stekao 48 ECTS bodova, nije položio je sve ispite s prve godine.
Ne može upisati niti jedan kolegij s treće godine, upisuje ponavljanje druge godine studija sa svim nepoloženim kolegijima s druge godine studija i svim nepoloženim kolegijima s prve godine studija.
- Mirovanje studija (kada podnijeti zamolbu za mirovanje i koliko puta se tokom studija može podnijeti zamolba za mirovanje)?
- Pravo na mirovanje imaju studenti za vrijeme trudnoće, za studenticu majku ili studenta oca do godine dana života djeteta, za vrijeme bolesti koja ga dulje razdoblje sprječava u uspješnom ispunjavanju obveza, za vrijeme međunarodne razmjene studenata u trajanju duljem od 30 dana tijekom nastave – ako student kroz tu razmjenu ne stječe ECTS bodove, te u drugim osobito opravdanim slučajevima koje utvrđuje i odluku donosi Fakultetsko vijeće.
- Rješenje o mirovanju obveza donosi prodekan za nastavu i studente, a na temelju pisanog zahtjeva studenta s obrazloženjem te pripadajućom dokumentacijom.
Zamolba se podnosi u roku od 45 dana nakon od nastupa razloga za mirovanje. Predaje se osobno u studentsku službu ili na email adresu matične referade (; ; ).
- Da bi student predao zahtjev za mirovanje mora OBAVEZNO biti upisan u akademsku godinu u kojoj traži mirovanje te ukoliko je dužan platiti školarinu, mora je u cijelosti podmiriti u godini mirovanja.
- Student može pravo na mirovanje ostvariti najviše tri puta tijekom studija.
- Tijekom mirovanja studija student može polagati ispite za koje ima ispunjene uvjete.
- Koji su uvjeti za prijelaz na drugi studijski program, kada podnijeti zamolbu i koja dokumentacija je potrebna?
- Studentu se može odobriti prijelaz pod uvjetom da je na studijskom programu s kojeg bi prešao ostvario najmanje 50 ECTS bodova u svakoj akademskoj godini i da mu je prosjek ocjena položenih predmeta najmanje 3,50. U svakom semestru studija s kojeg prelazi moraju biti ostvareni bodovi najmanje jednog predmeta iz specifičnog modula ili smjera. Takvom se studentu vrijeme studiranja na drugom studiju uračunava u ukupno trajanje studija.
- Zamolba za prijelaz se predaje najkasnije 15 dana prije završetka redovitog upisnog roka u akademsku godinu (15.9.), najranije početkom lipnja.
- Uz zamolbu je potrebno priložiti prijepis ocjena.
- Zamolba se predaje osobno u studentsku službu ili na email adresu matične referade (; ; ).
- Koji su uvjeti za prijelaz sa drugog visokog učilišta, kada predati zamolbu i koja dokumentacija je potrebna?
- Studentu koji studira na srodnom studiju iste razine u RH može se odobriti prijelaz na odgovarajući studij Fakulteta, pod uvjetom da je na matičnom fakultetu ostvario najmanje 60 ECTS bodova u svakoj akademskoj godini i da mu je prosjek ocjena položenih predmeta najmanje 4,00. Takvom se studentu vrijeme studiranja na drugom studiju uračunava u ukupno trajanje studija.
- Student plaća punu školarinu za akademsku godinu u kojoj je ostvario prijelaz.
- Nakon što je studentu odobren prijelaz, vrši se priznavanje ispita i određuje se u koju se godinu studija student može upisati (zbog razlika u nastavnom planu i programu).
- Zamolba za prijelaz se predaje najkasnije 15 dana prije završetka redovitog upisnog roka u akademsku godinu (15.9.), najranije početkom lipnja.
- Uz zamolbu je potrebno priložiti ovjereni prijepis ocjena i plan i program studija matičnog fakulteta (u kojem su vidljivi silabi svakog položenog predmeta i opterećenje) ovjeren od strane studentske službe matičnog fakulteta.
- Zamolba se predaje osobno u studentsku službu ili na email adresu matične referade (; ; ).
- Što je potrebno kod gubitka X-ice?
- Uplatiti na IBAN račun fakulteta 15,00 € za troškove izdavanja nove X-ice (IBAN broj računa Učiteljskog fakulteta: HR9124020061100639639).
- Predati zamolbu za izdavanjem nove X-ice, uz zamolbu priložiti dokaz o uplati.
- Zamolba se predaje osobno u studentsku službu ili na email adresu matične referade (; ; ).
- Gubitak prava na prehranu
- Minimalno 18 ECTS mora se ostvariti u tekućoj akademskoj godini da bi u sljedećoj akademskoj godini imali pravo na prehranu.
- Što je potrebno kod gubitka diplome?
- Objava gubitka dokumenta u Narodnim novinama
- Uplata troškova izdavanja duplikata dokumenta u iznosu od 35,00 € na IBAN račun fakulteta (IBAN broj računa Učiteljskog fakulteta: HR9124020061100639639)
- Ispuniti studentsku zamolbu za izdavanje duplikata diplome, uz zamolbu priložiti potvrdu o gubitku iz Narodnih novina, priložiti dokaz o uplati za troškove izdavanja duplikata
- Zamolba se predaje osobno u studentsku službu ili na email adresu matične referade (; ; ).
- Koji je rok za završetak redovnog integriranog prijediplomskog i diplomskog sveučilišnog Učiteljskog studija?
- Student ima pravo na završetak studija u vremenu dvostruko duljem od propisanog trajanja studija, odnosno 10 godina od trenutka upisa studija, jer studij traje 5 godina.
- Koji je rok za završetak redovnog i izvanrednog prijediplomskog sveučilišnog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja?
- Student ima pravo na završetak studija u vremenu dvostruko duljem od propisanog trajanja studija, odnosno 6 godina od trenutka upisa studija, jer studij traje 3 godine.
- Koji rok je za završetak redovnog i izvanrednog diplomskog sveučilišnog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja?
- Student ima pravo na završetak studija u vremenu dvostruko duljem od propisanog trajanja studija, odnosno 4 godine od trenutka upisa studija, jer studij traje 2 godine.
- Što napraviti ukoliko imate prekid u studiju?
- Ukoliko niste izvršili upis u jednoj ili više akademskih godina, imate prekid u studiju, (npr. zadnji upis koji imate je bio prije 2 akademske godine i poslije toga nemate ništa evidentirano u ISVU sustavu). Trebate podnijeti zamolbu za nastavak studija nakon prekida. Uz zamolbu predajete prijepis ocjena. Zamolba se predaje osobno u studentsku službu ili na email adresu matične referade (; ; ).
- Prekid se uračunava u ukupno trajanje studija (pitanja 13.,14. i 15.), jer nakon isteka vremena dvostruko duljeg od trajanja studija gubite pravo na završetak istog, a računa se od godine upisa na studij.
- Što napraviti ukoliko niste pristupili upisu na vrijeme (nakon 30.9.)?
- Ukoliko niste pristupili upisu na vrijeme (nakon 30.9.) više se ne možete upisati sami putem Studomata. Trebate doći osobno u studentsku službu i podnijeti zamolbu za naknadni upis.
- Što napraviti ako nakon isteka apsolventske/ih godine/a student nije diplomirao?
- Ukoliko student nije završio svoj studij nakon isteka apsolventske/ih godine/a treba se javiti u studentsku službu (osobno ili emailom) radi nastavka studija nakon apsolviranja
- Student se javlja u studentsku službu, sa dokazom o uplati troškova nastavka studija (izvanredni studenti plaćaju 50% školarine, redoviti studenti plaćaju puni iznos školarine).
- Do kada se treba prijaviti tema završnog/diplomskog rada?
- Student je dužan odabrati temu i mentora najkasnije mjesec dana od početka nastave u zadnjem semestru studija (kraj ožujka) te popuniti obrazac Zahtjev za odobrenje teme završnog/diplomskog rada (https://www.ufzg.unizg.hr/form/?page=zdr).
- Sve teme odobrava nadležni odsjek najkasnije do 30. travnja za tekuću akademsku godinu.
- Ako student do navedenog roka ne odabere temu i mentora, tema završnog/diplomskog rada može mu se odobriti tek u sljedećoj akademskoj godini.
- Kada prijaviti završni/diplomski rad i koja je dokumentacija potrebna za prijavu?
- Završni/diplomski rad prijavljuje se minimalno 10 dana prije zakazane obrane – sve informacije nalaze se u Protokolu za obranu završnog/diplomskog rada (https://www.ufzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2024/03/Protokol-za-obranu-diplomskog-i-zavrs%CC%8Cnog-rada-nova-verzija-2024.pdf).
- Koliko puta mogu izaći na ispit?
- Ispit iz predmeta može se polagati četiri puta, s tim da se četvrti put polaže pred nastavnim povjerenstvom (komisijom). Student koji nije položio ispit ni u četvrtom izlasku (pred komisijom) obavezan je upisati taj predmet u semestru u kojem se izvodi.
- Broj izlazaka na ispite zbraja se po izlascima na određeni kolegij od trenutka prvog upisa tog kolegija i nisu vezani za početak akademske godine.
Primjer:
Ukoliko npr. u akademskoj godini 2017./18. dva puta izađete na ispit iz određenog kolegija i ne položite ga, u idućoj akademskoj godini 2018./19. to će biti 3. izlazak na ispit.
- Što je potrebno kod prijave ispita pred povjerenstvom (komisijskog ispita)?
- Komisijski ispit (pred povjerenstvom), odnosno 4. izlazak na ispit iz kolegija, potrebno je prijaviti preko ISVU sustava i potvrditi prijavu nastavniku putem elektroničke pošte. Zapisnik o ispitu pred povjerenstvom student preuzima na web stranici Fakulteta (https://www.ufzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2022/09/ZAPISNIK-O-ISPITU-PRED-NASTAVNI%C4%8CKIM-POVJERENSTVOM-komisijski-ispit.docx) i donosi nastavniku na ispit.
- Ukoliko student ne položi ispit pred ispitnim povjerenstvom obavezan je upisati taj predmet u semestru u kojem se izvodi.
- Koji su rokovi za prijavu i odjavu ispita?
- Ispit se prijavljuje putem ISVU sustava najkasnije 4 dana prije predviđenog ispitnog roka.
- Ako je student iz bilo kojeg razloga spriječen pristupiti ispitu u predviđeno vrijeme, dužan je odjaviti ispit najmanje 2 dana prije zakazanog ispita, odnosno u skladu s informacijom koja se prikazuje u elektroničkom sustavu evidencije ispita. U tom slučaju smatrat će se da ispit nije ni prijavio.
- Ako student ne odjavi ispit, a bio je spriječen pristupiti ispitu u predviđeno vrijeme, nastavnik je dužan ocijeniti ispit studenta ocjenom „nedovoljan (1)“.
- Priznanje ispita s drugih visokih učilišta
- Ukoliko student pohađa ili je pohađao još jedan fakultet može zatražiti priznavanje kolegija kod kojih ima preklapanja u programu.
- Student treba ispuniti zahtjev za priznanje ispita (https://www.ufzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2021/02/Zahtjev-za-priznanje-ispita_v2.docx).
- Uz zahtjev za priznanje ispita student dostavlja prijepis položenih kolegija s drugog fakulteta ovjeren od strane fakulteta, te nastavni plan i program kolegija za kojeg se traži priznavanje, ovjeren od strane fakulteta – potrebnu dokumentaciju student predaje osobno u studentsku službu ili na email adresu matične referade (; ; ).
- ECTS koordinator razmatra zamolbu i donosi odluku može li se kolegij priznati.
- Kako se upisuju izborni predmeti?
- Studenti izborne kolegije upisuju putem sustava Merlin, sukladno obavijesti na početku svakog semestra.
- Koliko ispita najviše se može upisati po semestru i koliko minimalno ECTS bodova se mora steći za završetak studija?
- Student po semestru može upisati minimalno 25 ECTS, a maksimalno 35 ECTS bodova, sukladno studijskom programu.
- Nakon završenog prijediplomskog studija RPOO student mora imati ostvareno minimalno 180 ECTS bodova
- Nakon završenog diplomskog studija RPOO student mora imati ostvareno minimalno 120 ECTS bodova
- Nakon završenog integriranog Učiteljskog studija student mora imati ostvareno minimalno 300 ECTS bodova
- Kako mogu dobiti potvrdu za mentora nakon obavljanja Stručno-pedagoške prakse?
- Ukoliko učitelj kod kojega ste odrađivali stručno-pedagošku praksu treba potvrdu o mentorstvu, učitelj se treba javiti na email adresu matične referade (; ; ) i poslati potvrdnicu o praksi.
- Potvrdu o mentorstvu šaljemo na adresu osnovne škole u kojoj je praksa odrađena.
- Kako ispuniti uplatnicu?
- Ukoliko student plaća bilo kakav trošak studija bitno je navesti za koju uslugu se vrši uplata (npr. troškovi školarine – ako je obročno plaćanje navesti koji dio se uplaćuje, troškovi upisnine, troškovi nastavka studija i sl.), navesti za koga se uplaćuje (ukoliko uplatu izvršava npr. roditelj za studenta), a pod poziv na broj navesti isključivo OIB studenta koji uplaćuje.
- Prilikom uplate rate školarine, potvrdu o uplati OBAVEZNO poslati na email adresu matične referade (; ; ) kako bi se uplata mogla proknjižiti u ISVU sustavu.
- Kako se prijaviti na PPO/PSPK i kada se vrši upis?
- Na web stranici Učiteljskog fakulteta nalazi se obrazac za prijavu na PPO program (https://www.ufzg.unizg.hr/wp-content/uploads/2020/02/PPO_Prijavnica1.doc), koji se nakon ispunjavanja dostavlja poštom/emailom/osobno na fakultet (prijave nisu obvezujuće).
- Nakon sto se prikupi dovoljan broj kandidata, isti se kontaktiraju i odredi se termin upisa i početka programa.
- Cijena programa je 955,60 € (plativo u dvije rate, prva rata plaća se pri upisu).
- Predavanja su obavezna, a organiziraju se petkom u popodnevnom terminu te subotom tijekom cijelog dana.
- Što je treća razlikovna godina?
- Na natječaj za treću razlikovnu godinu se prijavljuju zainteresirani kandidati koji su završili dodiplomski stručni studij Predškolskog odgoja (dvogodišnji – prije uvođenja bolonje).
- Završetkom treće razlikovne godine kandidati stječu titulu sveučilišnog prvostupnika odgojitelja djece rane i predškolske dobi i mogu se prijaviti na natječaj za upis na diplomski studij.
- Razlika između natječaja za diplomski studij RPOO s predsemestrom i bez predsemestra?
- Na natječaj za diplomski studij bez predsemestra se javljaju kandidati koji su stekli titulu sveučilišnog prvostupnika odgojitelja djece rane i predškolske dobi (završili su trogodišnji sveučilišni prijediplomski studij predškolskog odgoja).
- Na natječaj za diplomski studij s predsemestrom javljaju se kandidati koji su stekli titulu stručnog prvostupnika predškolskog odgoja (završili su trogodišnji stručni prijediplomski studij predškolskog odgoja).
- Izjednačavanje stručnog naziva
- Izjednačavanje stručnog naziva mogu zatražiti svi koji su svoj studij završili po starom programu prije uvođenja bolonje.
- Na stranicama fakulteta nalazi se obrazac za izjednačavanje stručnog naziva koji treba ispuniti (https://www.ufzg.unizg.hr/naslovnica/studentska-sluzba/ – Zahtjevi – Zahtjev za izdavanje potvrde o izjednačavanju stručnog naziva), uz njega se prilaže preslika diplome. Svu navedenu dokumentaciju treba dostaviti u studentsku službu ili poslati na email adresu matične referade (; ; ).
- Povrat sredstava
- Ukoliko je greškom uplaćen prevelik iznos na IBAN račun Fakulteta, treba ispuniti studentsku zamolbu u kojoj (osim osnovnih podataka) treba navesti i iznos, IBAN broj računa na koji će povrat biti izvršen i banka u kojoj se račun nalazi.
- Uz zamolbu, treba priložiti i potvrdu o uplati.
- Navedenu dokumentaciju treba dostaviti u studentsku službu ili poslati na email adresu matične referade (; ; ).
- Rješenje o povratu sredstava šalje se poštom na adresu navedenu na zamolbi.
- Pravo na žalbu
- Student može u slučaju povrede nekog njegovog prava podnijeti žalbu pisanim putem dekanu u roku od dva dana od dana povrede prava.
- Dekan je dužan ispitati žalbu u roku od 15 dana i poduzeti odgovarajuće mjere za otklanjanje moguće povrede. Dekan će o tome obavijestiti studenta koji je podnio žalbu.
- Kako se mogu ispisati sa studija?
- Student treba osobno doći u studentsku službu i ispuniti zahtjev za ispis sa studija. U trenutku ispisa moraju biti podmireni svi dugovi prema Fakultetu.
- Studentu koji se ispisuje sa studija izdaje se ispisnica s naznakom vremena studiranja, ukupno stečenim ECTS bodovima, popisom položenih ispita s pripadajućim ECTS bodovima i postignutim ocjenama.