
Horizon AECED istraživanje u tijeku
U okviru Horizon projekta – Mijenjanje obrazovanja za demokraciju kroz estetsko i utjelovljeno učenje, responzivne pedagogije i demokraciju u nastajanju (AECED 2023. – 2026.) od veljače pa sve do lipnja provode se četiri longitudinalna istraživanja koja obuhvaćaju četiri različite skupine ispitanika: visokoškolske nastavnike i studente doktorskih studija, osnovnoškolske učitelje iz jedne škole, skupinu studentica te skupinu učiteljica i odgojiteljica koje dolaze iz različitih škola i dječjih vrtića s područja grada Rijeke. Sve četiri skupine prolaze radionice o razvoju demokracije i osvještavaju osnovne demokratske pojmove kroz inovativne načine rada utemeljene na estetskim i utjelovljenim metodama učenja. Kroz radionice ispitanici su promišljali o osobnoj i društvenoj odgovornosti, dijalogu, bespomoćnosti, identitetu, komunikaciji i drugim vrijednostima koje pomažu u izgradnji demokratskoga društva i svijeta kao mjesta ugodnoga življenja. Istraživači i voditelji radionica služili su se različitim narativnim i dramskim tehnikama kako bi kod ispitanika potaknuli procese učenja demokracije i kako bi osvijestili što demokracija zapravo jest te što znači živjeti demokraciju u svome životu i radu. Na početku i na kraju istraživanja svaka skupina prošla je kroz proces testiranja, a da ovo istraživanje itekako potiče promjene kod polaznika pokazali su studenti Učiteljskoga fakulteta u Zagrebu koji su činili jednu istraživačku skupinu i čije je finalno testiranje odrađeno u ponedjeljak 8. 5. Studenti su u svojim refleksijama pokazali kako je za njih ovo bilo poticajno vrijeme za učenje, promišljanje i raspravu te su kroz to vođeni na zanimljiv i inovativan način, što svojim riječima potvrđuje i jedna od studentica:
„Ove trenutke vidim kao pauzu od svih drugih obveza. Dođem ovdje i sto posto sam prisutna u ovim radionicama i razmišljam o temama o kojima inače nikad ne razmišljam, a zapravo su toliko važne za mene i za cijelo društvo“.