
Prvi Dan doktoranada na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
U četvrtak i petak, 20. i 21. veljače 2025. godine, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu organizirao je prvi Dan doktoranada, događaj koji je okupio doktorande različitih studijskih programa. Inicijativu za organizaciju Dana doktoranada pokrenuli su doktorandi doktorskoga studija Jezični, književni i kulturni kontekst ranoga, predškolskoga i primarnoga odgoja i obrazovanja, a podržali su je i doktorandi doktorskoga studija Cjeloživotno obrazovanje i obrazovne znanosti.
Središnja tema Dana doktoranada bila je Obrazovanje za budućnost: izazovi, prilike i rješenja, s naglaskom na povezivanje znanstvenih pristupa iz društvenih, humanističkih i interdisciplinarnih znanosti.
Nakon svečanog otvorenja u kojem se okupljenima obratila dekanica Učiteljskoga fakulteta prof. dr. sc. Blaženka Filipan-Žignić i prodekanica za znanost, umjetnost i međunarodnu suradnju izv. prof. dr. sc. Tamara Jurkić Sviben, uslijedila su dva ključna izlaganja. Prof. dr. sc. Andreja Brajša-Žganec s Instituta Ivo Pilar govorila je o važnosti mentalnog zdravlja, dok je izv. prof. dr. sc. Dijana Oreški s Fakulteta organizacije i informatike iz Varaždina održala izlaganje o umjetnoj inteligenciji. Prvi dan završio je radionicom o računalnim korpusima koju je vodila doc. dr. sc. Jelena Parizoska s Učiteljskoga fakulteta.
Drugi dan započeo je okruglim stolom pod nazivom Reforme u nama i oko nas – pogled iz različitih perspektiva. Panelisti su raspravljali o reformama u ranome, primarnome i visokom obrazovanju naglašavajući važnost implementacije reformi uz uvažavanje svih čimbenika obrazovnog sustava. Složili su se u mišljenju da je suradnja znanstvenika i praktičara ključna za uspješno provođenje tih promjena.
Nakon uspješnog okruglog stola, prof. emerita Majda Rijavec i izv. prof. dr. sc. Lana Jurčec održale su radionicu o primjeni SPSS-a u analizi kvantitativnih podataka. Slijedila je promocija pet novih knjiga, među kojima su Eksperimentalne metode u istraživanjima usvajanja drugog jezika Maje Miličević Petrović i Tihane Kraš te Dječji diskurs – razvoj pripovjedne sposobnosti Ivane Trtanj.
Na završetku Dana doktoranada, 12 je doktoranada predstavilo svoje istraživačke teme usmjerene na promjene u obrazovnom sustavu. Nagrade od 135 eura za kotizaciju na odabranim znanstvenim skupovima dodijeljene su trima doktorandima za najbolje sažetke.
Taj je događaj bio izvrsna prilika za razmjenu ideja, poticanje daljnjih istraživanja i unapređenje obrazovnog sustava. Posebnu zahvalnost organizatori upućuju Upravi Fakulteta te doktorandima Ivanu Igiću i Tihani Bilešić, koji su pomogli u kreiranju programa i tehničkoj realizaciji, zajedno s izv. prof. dr. sc. Katarinom Aladrović Slovaček i studenticom Teom Ivić-Zekić.