Osmi znanstveno-stručni skup Suodnos metodičke teorije i prakse

Osmi znanstveno-stručni skup Suodnos metodičke teorije i prakse

Na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 17. lipnja 2025. održan je 8. znanstveno-stručni skup Suodnos metodičke teorije i prakse, u organizaciji Katedre za metodike. Skup je okupio metodičare, znanstvenike, mentore te odgojno-obrazovne praktičare s ciljem jačanja međusobne povezanosti i dijaloga između teorijskih temelja metodike i njihove primjene u kontekstu suvremenih izazova odgoja i obrazovanja.

Tijekom plenarnih izlaganja predstavljena su recentna znanstvena i stručna promišljanja o inkluzivnim pristupima u radu s djecom s teškoćama u razvoju, ulozi autonomije znanja u oblikovanju školske pismenosti, važnosti razvoja senzomotornih sposobnosti u ranoj i predškolskoj dobi, značenju glazbene kulture u obrazovnom procesu te o primjeni matematičkog modeliranja u razrednoj nastavi. Osobit naglasak stavljen je na znanstvene projekte koji povezuju istraživačku djelatnost s odgojno-obrazovnom praksom, čime se dodatno potvrđuje značaj empirijski utemeljene metodike kao temeljne sastavnice profesionalnog djelovanja u obrazovanju.

U drugom dijelu skupa održane su četiri tematski strukturirane sekcije, tijekom kojih su prikazani primjeri dobre prakse iz područja primarnoga obrazovanja te ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Izlaganja su obuhvatila kreativne metodičke pristupe te ponudila konkretne primjere metodičke realizacije teorijskih postavki u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi. Visoka razina profesionalne i metodičke kompetentnosti mentora, učitelja i odgojitelja, očitovala se u jasno artikuliranim primjerima transpozicije teorijskih znanja u autentične odgojno-obrazovne situacije, čime je dodatno naglašena važnost mentorsko-refleksivne uloge u oblikovanju profesionalnog identiteta i kvalitete obrazovne prakse.

Skup je potvrdio središnje mjesto metodike kao znanstvene discipline u koncipiranju kvalitetnog, kontekstualno osjetljivog i smislenog odgojno-obrazovnog procesa te dao značajan doprinos daljnjoj afirmaciji metodičkog promišljanja i djelovanja na svim razinama obrazovnog sustava.