Učiteljski fakultet na 3. MUZZA tjednu znanosti

Učiteljski fakultet na 3. MUZZA tjednu znanosti

Treće izdanje MUZZA tjedna znanosti pod nazivom „Open mind“ održano je od 12. do 14. travnja 2024. u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu, a Učiteljski fakultet se po prvi puta uključio kao jedna od 26 sastavnica Sveučilišta koje su svojim programima doprinijeli popularizaciji znanosti i umjetnosti. Posjetitelji su imali mogućnost sudjelovati u više od 100 radionica i programa koji su obuhvaćali aktivnosti s različitih znanstvenih područja, a Učiteljski fakultet prezentirao je programe „Glazba i znanost“ te „Stol prirodoslovaca“.

Također, potrebno je istaknuti da je poseban umjetnički program na otvorenju, kao i koncertnu večer prvoga dana održavanja manifestacije, priredio akademski zbor našega fakulteta – UFOVCI pod vodstvom dirigentice i više predavačice Diane Atanasov Piljek, uz umjetničku suradnju Nikole Sebastiana Jambrošića, prof.

U okviru programa „Glazba i znanost“, 13. travnja 2024. održan je panel pod nazivom „Umjetna inteligencija i glazba“, koji su vodile doc. dr. sc., mr. art. Tamara Jurkić Sviben i doc. dr. sc. Martina Mičija Palić, a sudionici su bili prof. dr. sc. Romana Matanovac Vučković (Pravni fakultet), izv. prof. dr. sc. Ana Sović Kržić (FER) i doc. dr. sc. Marko Đurasević (FER). Ovaj panel otvorio je temeljitu raspravu o transformacijskoj moći umjetne inteligencije u svijetu glazbe, razmatranjem aspekata kreativnosti, etičnosti i intelektualnog vlasništva.

Program „Glazba i znanost“ obuhvaćao je i prezentiranje interaktivnih izložaka te radionice, koje je sa studentima Učiteljskoga fakulteta priredio Nikola Sebastian Jambrošić, a bile su zastupljene teme pod nazivom „Tajne zvuka“, „Svakodnevna simfonija“, „Glazba na dlanu – zasviraj i ti!“, „Zvuk u službi tehnologije i tehnologija i službi zvuka“, „Dodir budućnosti: AI i umjetnost zvuka“ i dr.

Drugi program pod nazivom „Stol prirodoslovaca“ priredili su dr. sc. Darinka Kiš-Novak i predavač Andrija Večenaj, kao svojevrstan amalgam područja prirodnih znanosti i likovne umjetnosti. Izloženi postav sadržavao je kolekciju raznovrsnih preparata, uzoraka, alata i eksperimenata koji su djecu zainteresirali za čuda prirode. Naglasak je bio na stvaranju ambijenta u kojem vlada neposredan doticaj djece s fizičkim prirodnim izlošcima; taktilno, vidom, sluhom, opipom i okusom, izbjegavajući elektroniku, ekrane, digitalne tehnologije i sl. Na ovom putu upoznavanja, s djecom su se družili studenti odgojiteljskog i učiteljskog studija, a uz neposredan kontakt s fizičkim prirodnim izlošcima (eksponati, artefakti, predmeti, crteži, primjerci) u svijet izrade tragova, staništa, opažanja promjena u svijetu prirode djecu uvodi upravo likovni pristup.

Sudjelovanje Učiteljskog fakulteta u okviru 3. MUZZA tjedna znanosti prikazalo je interdisciplinarnost naših programa koji objedinjuju znanstveni i umjetnički aspekt, a uspješna realizacija, umnogome je počivala na nezaobilaznom doprinosu naših studenata i inicijativi Studentskoga zbora.