
Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi
Projekt Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu autorice prof. dr. sc. Dejane Bouillet pod nazivom „Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi“ odabran je u kategoriji za najuspješniji transfer tehnologije. Time je Učiteljski fakultet po prvi puta dobio ovako vrijedno i prestižno priznanje te čestitamo prof. dr. sc. Bouillet na uloženom trudu i angažmanu.
Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Učiteljskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu i pridruženim partnerskim visokim učilištima u razdoblju od veljače 2020. do prosinca 2021. godine provodio je program „Unaprjeđivanje inkluzivnosti inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi“.
Te su ustanove, ujedinjujući svoja znanja i vještine, pokrenule niz aktivnosti usmjerenih prema pružanju podrške sveučilišnim nastavnicima u planiranju, implementaciji i vrednovanju inkluzivnih preddiplomskih i diplomskih studijskih programa koji će povećati kompetencije budućih odgojitelja za rad s djecom raznolikih profila. Taj proces vidimo kao temeljnu pretpostavku osiguravanja kvalitetnog i pristupačnog obrazovanja svoj djeci.
Program je razvijen u sklopu Nacionalnog programa Ureda UNICEF-a za Hrvatsku (2017.-2021.) kao doprinos jačanju nacionalnih kapaciteta za afirmaciju i razvoj visokokvalitetnih, nediskriminatornih i pristupačnih usluga djeci rane i predškolske dobi u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
Ovaj je program inovativan jer je uz vođenje prof. dr. sc. Dejane Bouillet:
- ostvarena suradnja među najvažnijim dionicima inicijalnog obrazovanja odgojitelja djece rane i predškolske dobi koja je otvorila važna pitanja inkluzivnosti visokoškolskog obrazovanja i razvila model suradnje za daljnja unaprjeđivanja visokoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj, primjenjiva na druga područja,
- razvijen model dobre prakse edukacije sveučilišnih nastavnika, što je popraćeno objavljivanjem priručnika u digitalnom obliku, a koji su otvoreni za korištenje svim sveučilišnim nastavnicima
https://www.unicef.org/croatia/izvjesca/analiza-inkluzivnosti-studijskih-programa
https://www.unicef.org/croatia/izvjesca/kurikul-za-edukatore-sveucilisnih-nastavnika te
- ostvarena suradnja visokoškolskih ustanova, Ureda UNICEF-a za Hrvatsku i tvrtke Kaufland d.d. kao doprinos ostvarivanju treće misije Sveučilišta u pogledu uzajamnog partnerstva i međudjelovanja Sveučilišta i šire neakademske zajednice putem razmjene znanja i resursa.
Zahvaljujući ovom programu, pet učiteljskih fakulteta moći će u neposrednom radu sa studentima vježbati različite mogućnosti poticanja govorno-glasovnih, motoričkih, kognitivnih, vizualnih i drugih vještina djece te kreirati odgojno-obrazovni proces temeljen na univerzalnom dizajnu. To je dizajn koji predviđa višestruke načine predočavanja, uključivanja i izražavanja, što dovodi do smanjivanja prepreka za smisleno obrazovanje djece u nepovoljnom položaju i promociju inkluzivnih vrijednosti. Ovaj program stoga značajno utječe na ukupan obrazovni sustav i doprinosi povećanju inkluzivnosti na svim razinama obrazovanja.